Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere importantă. 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus.
În plus, s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%, arată un nou studiu realizat de Glami România.
48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
Rezultatele sunt interesante și atunci când atenția se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.
Această sumă de până la 500 de lei pentru achizițiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziția următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).
Poate că în trecut cumpărăturile în magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.
Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, cu peste 4.900 de respondenți.